صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | چت | آپلود فایل | فتوشاپ آنلاین تبلیغات
روش درمان و جلوگیری از اعتیاد به بازی کامپیوتری و آنلاین
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 750
نویسنده پیام
raha
آفلاین



ارسال‌ها: 34
عضویت: 22 /12 /1398
روش درمان و جلوگیری از اعتیاد به بازی کامپیوتری و آنلاین
نحوه مقابله با اعتیاد به بازی های اینترنتی و رایانه ای
Complete Guide For Prevent Gaming Addiction
اعتیاد به بازی به هیچ وجه شوخی نیست. در سال ۲۰۱۸ سازمان بهداشت جهانی رسماً آن را به عنوان یک بیماری روانی طبقه بندی کرد و نام آن را تحت عنوان “اختلال بازی” قرار داد. خوشبختانه کارهایی وجود دارد که می توانید برای کنترل اعتیاد خود کنترل کنید. سعی کنید محدودیت هایی را برای خود تعیین کنید و مشغول فعالیت های دیگر باشید. غلبه بر هر نوع اعتیادی بسیار دشوار است، بنابراین از کمک گرفتن از دیگران نترسید. اگر نمی توانید آن را به تنهایی شکست بدهید، می توانید به پزشک یا درمانگر مراجعه کنید.
جلوگیری از اعتیاد به بازی آنلاین با تعیین زمان
تصویر: https://anzalweb.ir/wp-content/uploads/2020/03/Game1.jpg
برای بازی روزانه خود یک محدودیت زمانی دقیق اختصاص دهید. کارشناسان بهداشت توصیه می کنند که نوجوانان و کودکان در سن مدرسه نباید بیش از ۲ ساعت در روز را جلوی کامپیوتر و دستگاه بازی بگذرانند.
برای بزرگسالان نیز به همان اندازه مهم است که بتوانند وقت خود را در حالت کم تحرک محدود کنند. اگر با بازی بیش از حد مشکل دارید، سعی کنید محدودیت های خاصی را برای خود تعیین کنید که هر روز چه مدت بازی می کنید.
به عنوان مثال شما ممکن است خود را به بیش از نیم ساعت بازی هر روز محدود کنید. با تنظیم یک تایمر روی تلفن یا دستگاه دیگر به خودتان کمک کنید تا زمان بازی خود را پیگیری کنید. در صورتی که نتوانستید به درستی به قول خود پایبند باشید، اعتماد به نفس خود را از دست ندهید یا از خود ناراحت نشوید.
کاملاً طبیعی است که مشکلاتی داشته باشید. سعی کنید از آنچه اتفاق افتاده است بیاموزید و به راهی برای جلوگیری از دفعات بعدی آن فکر کنید، مثل اینکه یک دوست برای شما متنی ارسال کند تا به شما یادآوری کند که زمان قطع بازی است.
تعیین محدودیت می تواند به شما در جلوگیری از بروز اعتیاد کمک کند. با این حال اگر به بازی معتاد شدید، ممکن است لازم باشد که بازی ها را به طور کلی کنار بگذارید.
حل مشکل اعتیاد به بازی های رایانه ای با خارج کردن وسایل بازی از اتاق
تصویر: https://anzalweb.ir/wp-content/uploads/2020/03/Game2.jpg
اگر یک کنسول بازی، رایانه یا دستگاه بازی دیگری در اتاق خود دارید ممکن است به جای خوابیدن وسوسه شوید که تمام شب بازی کنید. اتاق خود را به یک منطقه بدون بازی تبدیل کنید تا در اعتیادهای اواخر شب گرفتار نشوید.
اگر در تلفن خود بازی دارید آن را شب ها خاموش کنید یا آن را جایی قرار دهید تا در زمان خواب به راحتی نتوانید به آن برسید. بازی کردن قبل از خواب می تواند کیفیت خواب شما را کاهش دهد.
تست اعتیاد به بازی های رایانه ای با استفاده از افزونه ها
تصویر: https://anzalweb.ir/wp-content/uploads/2020/03/Game3.jpg
برای جلوگیری از دسترسی شما به بازی ها، برنامه ها یا افزونه ها را امتحان کنید. اگر در تلفن یا رایانه خود بازی می کنید، می توانید برنامه ها یا افزونه های مرورگر را نصب کنید که زمان بازی شما را محدود می کند. برخی از برنامه ها می توانند دسترسی شما به بازی های خاص را محدود کنند در حالی که برخی دیگر در مدت زمان مشخصی شما را از بازی خارج می کنند.
دوشنبه 11 فروردین 1399 - 18:07
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش :