صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | آپلود فایل | چت | فتوشاپ آنلاین تبلیغات
تکذیب حمله سایبری درباره اختلال اخیر اینترنت
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 170
نویسنده پیام
admin
آفلاین



ارسال‌ها: 1193
عضویت: 28 /6 /1392
تشکر کرده: 34
تشکر شده: 18
تکذیب حمله سایبری درباره اختلال اخیر اینترنت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص علت قطعی‌ها و اختلال‌های اینترنتی اخیر گفت: مشکلات فنی همه جای دنیا اتفاق می‌افتد و چیز طبیعی است.

بیش از یک سال است که اینترنت در تمام نقاط ایران به خصوص شهر تهران با اختلال‎های گسترده‎ای روبه‎رو بوده و هر بار این اختلالات واکنش کاربران و مسئولان در این حوزه را به دنبال داشته است، تازه‎ترین واکنش‎ها درخصوص قطعی و اختلال اینترنت به روزهای اخیر باز می‎گردد. روز شنبه ۲۷ آبان ماه به‌ دنبال ایجاد اختلال در شبکه انتقال استان تهران از ساعت ۹:۴۵ تا ۱۰:۲۵ در ارائه ترافیک داخل و بین‎الملل اپراتورهای کشور اختلالی رخ داد و پس از آن شرکت ارتباطات زیرساخت از رفع اختلال در شبکه انتقال استان تهران و بازگشت دسترسی به اینترنت به وضعیت نرمال خبر داد. به دنبال این مسئله گمانه‎زنی‎هایی درخصوص حملات سایبری شد که وزیر ارتباطات این مسئله را تکذیب کرد.



عیسی زارع‎پور در دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‎های پرداخت در پاسخ به پرسش تسنیم درباره چرایی اختلال اینترنت طی دو روز گذشته، گفت:

همین الآن که در همایش بودم به‌خاطر بارندگی در خوزستان 30 درصد سایت‌های سیار قطع شده بود که دوستان درحال پیگیری آن هستند. حادثه یک امر طبیعی است و ممکن است هر لحظه اتفاق بیفتد، دیروز هم بخش‌هایی از اینترنت ترکیه قطع شده بود. روز شنبه در شبکه زیرساخت کشور یک مشکل فنی پیش آمده بود و حدود نیم ساعت شاید 25 درصد ظرفیت کشور دچار مسئله شد و مشکلاتی را برای برخی از مردم به وجود آورد، البته شرکت زیرساخت هم اطلاعیه داد و عذرخواهی هم کردند، بلافاصله مسئله حل شد. گمانه‌زنی‌هایی می‌شود که حمله سایبری شده است؛ به‌هیچ‌وجه هیچ حمله‌ای اتفاق نیفتاده بود و یک مشکل فنی بود که من به دوستان دستور دادم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. ما شبانه‌روز درحال تلاش برای فراهم کردن زیرساخت‌های باکیفیت و پرقدرت و با سرعت بالا هستیم.

برخلاف صحبت‎های امیدوارکننده مسئولان درخصوص بهبود کیفیت اینترنت در آینده‎ای نه چندان دور، بسیاری از کاربران معتقدند که پایانی بر قصه اختلالات اینترنتی دیده نمی‎شود. البته نظرات کاربران آنچنان غیر قابل باور هم نیست چراکه این روزها اختلال و قطعی عضو جداناپذیری از اینترنت ایران شده است و هر کدام از ما دائما با این چالش دست به گریبان هستیم. حال باید منتظر ماند و دید که آیا حرف‎های امیدوارکننده مسئولان به کرسی می‎نشیند و بالاخره اینترنت روز خوش را خواهد دید و یا اینترنت با همین فرمان در مسیر پر پیچ و خم خود ادامه خواهد داد؟

خدايا ، من در كلبه فقيرانه خود چيزی را دارم كه تو در عرش كبريايي خود نداري ،من چون تویی دارم و تو چون خود نداری

همیشه امیـــد داشته باش
سه شنبه 30 آبان 1402 - 00:12
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش :